...............................................

...............................................
الفقير إلى الله مسافر في أرض الله و سيروا على بركة الله

Al faqir ilaLLAH, Musafir fii ArdhiLLAH , Siiru 'ala BarakatiLLAH





Tuesday, June 30, 2009

2 hari setengah di hotel..


Malam tadi saya dan ustaz Nazri dr SMS Bangan Dato’ bersiar-siap di jalan Bukit BIntang. Selesai sahaja aktiviti mesy kul 1030 kami terus keluar berjalan menedut udara segar yang saya agak hampir 12 jam saya terkurung dalam bilik2 berhawa dingin.. seksanya..

Kami berjalan, banyak juga restoran2 arab dan makanan arab dijalan arab street dekat bkt bintang.. terliur juga nk makan tapi perut dah penuh dek makanan hotel yang kadang2 timbul was2 nk memakannya.. ALLAHu..

Masya ALLAH,


Saya rasa wah macam dok kat luar negara, nak kata kat Negara arab pun x juga.. sebab apa? Kat Bintang ni pelbagai bangsa kita dapat jmpe.. ada yang berbahasa arab( dengan pelbagai loghat), berbahasa cina, berbahasa melayu, berbahasa isyarat.. berbahasa bisik2 ( paham2 aje lah)

Oh Negaraku…

Abis lebur amal ibadat ku kat sini, baru 2 hari ½ kat sini pening kepala dibuatnya.. paling teruk cara pemakaian makhluk2 ALLAH kat sini.. x tak terpikir pun dek pikiran saya cara pemakaian depa ni.. ohhh ampunkan dosa-dosa hambamu ini..

وأتوب إليك من جميع المعاصى كلها والذنوب واللآثام , من الذنب اللذي أعلم ومن الذنب اللذي لا أعلم

Satu lagi..

Saya rasa macam serangan pun agak banyak kat sini.. saya maksudkan dari puak jin dan syaitan… yang boleh menangkis hanyalah Iman dan amal.. depan satu restoran saya diserang dengan serangan fizikal dari puak ini, terasa kepala macam dihentak.. tapi AlhamduliLLAH, dengan sedikit ilmu yang dipelajari serangan dapat ditangkis.. ALLAHu..


Siruu ‘ala Barakatillah..

No comments:

Post a Comment

Para Pembaca budiman.

Blog abumujahid ini memaparkaan pandangan peribadi abumujahid. Segala yang dipaparkan akan dimuatkan sumber rujukan jika ia adalah daripada sumber tertentu. Moga-moga abumujahid dan pembaca sekalian boleh mengambil istifadah dan boleh juga menegur abumujahid dalam hal yang dikira salah dan bertentangan dengan usul aqidah mahupun syara'.

Moga tuan-tuan dan puan-puan mendapat barakah dari blog yang Naif dan dhaif ini. BarakaLLAHu fiikum.