...............................................

...............................................
الفقير إلى الله مسافر في أرض الله و سيروا على بركة الله

Al faqir ilaLLAH, Musafir fii ArdhiLLAH , Siiru 'ala BarakatiLLAH





Thursday, July 2, 2009

online ..

Seharian tidak online serasa macam janggal.. itu baru online dunia, kalau lah setiap detik dengan ALLAH dapat kita online alangkah bagusnya.. nak sampai tahap itu agak susah tapi ada jalannya..


Semasa dalam kursus tempoh hari, saya mendapat pengajaran yang paling besar dalam hidup, teman saya di bilik hotel seorang yang sangat istiqamah dalam ibadah, sehingga terdetik di hati saya, betapa jauhnya saya dengan amalan istiqamah..


x pernah saya lihat dia miss dalam berzikir setiap seleas solat, malam naik segan saya bila terjaga malam saya lihat dia sudah berteleku atas tikar sejadahnya.. malu rasanya.. dengan diri saya yang sangat jauh denganNYA.. ALLAHu..


MOga kita dapat mengambil 'itibar dari kisah yang saya bawa ini.. online lah dengan ALLAH walau waktu itu waktu kemuncak kesibukan online sekalipun.. lebih2 lagi semasa online tidak sibuk..


Ya ALLAH tetapkan pendirianku, jauhkan aku dari lalai kepadaMU walau sesaat.. Amin ya Rabbal 'Alamin..

No comments:

Post a Comment

Para Pembaca budiman.

Blog abumujahid ini memaparkaan pandangan peribadi abumujahid. Segala yang dipaparkan akan dimuatkan sumber rujukan jika ia adalah daripada sumber tertentu. Moga-moga abumujahid dan pembaca sekalian boleh mengambil istifadah dan boleh juga menegur abumujahid dalam hal yang dikira salah dan bertentangan dengan usul aqidah mahupun syara'.

Moga tuan-tuan dan puan-puan mendapat barakah dari blog yang Naif dan dhaif ini. BarakaLLAHu fiikum.