...............................................

...............................................
الفقير إلى الله مسافر في أرض الله و سيروا على بركة الله

Al faqir ilaLLAH, Musafir fii ArdhiLLAH , Siiru 'ala BarakatiLLAH





Sunday, June 28, 2009

Malam di bukit....


Saya bertolak dari melaka ke KL untuk menghadiri mesyuarat di hotel federal pada pukul 12 30 td, sampai di Pudu pukul 230 ambil teksi.. ke hotel tersebut yang terletak di jalan bukit BIntang. terpaksa bermukin di situ selama 3 hari bermula 28-1 julai,


sampai di Hotel check in pukul 3, rehat2 dan makan petang dan malam, tepat pukul 830 ada taklimat dan perasmian. mlm kpukul 1030 baru selesai...


selepas itu saya dan beberapa orang ustaz, keluar berjalan2 di sekitar hotel sambil meninjau-ninjau di plaza Low yat.. masya ALLAH... begini rupanya kehidupan bkt bintang... nk kata teruk .. betullah teruk.. masing2 nk jadi beruk..x minat nk berpakaian lengkap.. semuanya dedah sana dedah sini..

kalaulah..


Iman dihati x kuat, pasti perkara-perkara mungkar dihadapan mata menjadi santapan mata dan fizikal.. betullah..betullah.. aku hambaMU yang sangat lemah lagi keldil..

betul orang kata..


mula saya gambarkan bagaiamana kehidupan warga kota.. setakat 2% saya tinjau malam ini sudah membuktikan... tadi ingat nk merayau lebih jauh dr jarak hotel federal... tapi entah kenapa hati rasa x sedap untuk terus melangkah..


jadi ..

ajak kawan terus masuk bilik .. rehat lagi baik.. boleh gak layan blog yang dah lama x terlayan.. dek kesibukan hidup bermasyarakat..


apapun ..

Ya ALLAH tetapkan hti hambaMU ini dalam mengharungi liku-liku yang mengelirukan di bandar KL ini.. ALLAHU

Malam esok misi seterusnya.. mengenali kehidupan warga Bukit Bintang.. jeng jeng jeng


يا مقلب القلوب ثبت قلوبنا علي دينك


No comments:

Post a Comment

Para Pembaca budiman.

Blog abumujahid ini memaparkaan pandangan peribadi abumujahid. Segala yang dipaparkan akan dimuatkan sumber rujukan jika ia adalah daripada sumber tertentu. Moga-moga abumujahid dan pembaca sekalian boleh mengambil istifadah dan boleh juga menegur abumujahid dalam hal yang dikira salah dan bertentangan dengan usul aqidah mahupun syara'.

Moga tuan-tuan dan puan-puan mendapat barakah dari blog yang Naif dan dhaif ini. BarakaLLAHu fiikum.