...............................................

...............................................
الفقير إلى الله مسافر في أرض الله و سيروا على بركة الله

Al faqir ilaLLAH, Musafir fii ArdhiLLAH , Siiru 'ala BarakatiLLAH





Monday, July 27, 2009

Hujan sebagai AyatuLLAH

Asslamualaikum...

Habis saja waktu persekolahan tadi, saya terus bergegas pulang.. langit negeri Melaka belum reda dengan awan mendung , sejak pukul 1030 pagi lagi hujan turun dengan lebatnya, kilat sambung menyambung, guruh berdentuman.. sungguh hebat ayatuLLAH.. mungkin sebagai peringatan kepada hamba-hamba yang masih terleka dengan kelalaiandunia dan kelekaan sebagai hambaNYA..

Walaupun hujan rintik2 tepaksa saya redahi dengan kenderaan x berbumbung yan dimiliki.. kemungkinan basah memang ada.. pasrah saja.. ini saja rezeki kenderaan yang ALLAH kurnia kepada saya.. harusnya mengucapkan syukur ..AlhamduliLLAH..

Dalam perjalanan pulang saya lihat kereta bersusun.. yakin sekali ada kemalangan atau suatu yg x enak didengar... terpandang olehku kereta bomba membawa perahu.. eh x kan Melaka boleh dilanda banjir kilat..??

Apa yang ku sangka tadi betul terjadi.. banjir kilat..memang betul ujian ALLAH.. sebagai peringatan kepada kita semua..ALLAhu..

Sampai di rumah AlhamduliLLAH, sedikit sahaja basah... x de lah kuyup sangat..


Sikit aje basah..

No comments:

Post a Comment

Para Pembaca budiman.

Blog abumujahid ini memaparkaan pandangan peribadi abumujahid. Segala yang dipaparkan akan dimuatkan sumber rujukan jika ia adalah daripada sumber tertentu. Moga-moga abumujahid dan pembaca sekalian boleh mengambil istifadah dan boleh juga menegur abumujahid dalam hal yang dikira salah dan bertentangan dengan usul aqidah mahupun syara'.

Moga tuan-tuan dan puan-puan mendapat barakah dari blog yang Naif dan dhaif ini. BarakaLLAHu fiikum.