...............................................

...............................................
الفقير إلى الله مسافر في أرض الله و سيروا على بركة الله

Al faqir ilaLLAH, Musafir fii ArdhiLLAH , Siiru 'ala BarakatiLLAH





Thursday, July 16, 2009

Doa Hindari penyakit..

Assalamualaikum semua,

Entah kenapa pada pagi yang bening ini, saya suka berkongsi satu amalan.. bukan apa, sekarang dunia dikejutkan dengan pelbagai penyakit yang merebak walau dikawal ia tetap merebak.. kita pun tidak pasti ini ujian ALLAH atau bala daripada Tuhan pencipta manusia.. yang pasti ianya daripada ALLAH SWT..

Saudara,

Semua orang mengejar kesihatan, kerana bak kata pepatah fikiran yang sihat ada pada tubuh yang sihat walaupun sesetengah pakar jiwa mengatakan " tubuh yang sihat itu bergantung kepada fikiran yang sihat".

Tak apalah rasanya kedua-dua pepatah di atas memang mengandungi kebenaran!!

AsmauLLAHul Husna.... banyak khasiatnya.. sentiasalah beramal dengan nya, sentiasa amalkan:


يا محي
(Ya Muhyi)

68 X setiap selepas solat fardhu, amalkan dengan berharap agar ALLAH mengurniakan kita kesihatan dan terhindar dari penyakit-penyakit, moga-moga.. Insya ALLAH semua penyakit rohani dan jasmani dalam tubuh badan kita juga akan tersingkir..

Segala penyakit, kesembuhan dan kesihatan daripada ALLAH jua...

Wallahu'alam

1 comment:

  1. Salam... ambo kena Quarantine pasal H1N1... Pg td pegawai perubatan datang.... huhuhu. trpaksala terperuk dalam bilik

    ReplyDelete

Para Pembaca budiman.

Blog abumujahid ini memaparkaan pandangan peribadi abumujahid. Segala yang dipaparkan akan dimuatkan sumber rujukan jika ia adalah daripada sumber tertentu. Moga-moga abumujahid dan pembaca sekalian boleh mengambil istifadah dan boleh juga menegur abumujahid dalam hal yang dikira salah dan bertentangan dengan usul aqidah mahupun syara'.

Moga tuan-tuan dan puan-puan mendapat barakah dari blog yang Naif dan dhaif ini. BarakaLLAHu fiikum.