...............................................

...............................................
الفقير إلى الله مسافر في أرض الله و سيروا على بركة الله

Al faqir ilaLLAH, Musafir fii ArdhiLLAH , Siiru 'ala BarakatiLLAH





Monday, January 9, 2012

Sesungguhnya aku tidak tahan wahai TUHANku..

Assalamualaikum

AlhamduliLLAH ku panjatkan syukur pada ALLAH SWT yang masih memberi kekuatan untuk terus menghadapi cabaran dan dugaan berada di sekolah sekarang. walaupun dalam hati kecil Abumujahid dah tidak sanggup berada di sekolah sekarang. ... bekerja untuk sekolah.. . haluan niat yang sepatutnya LILLAHi Ta'ala  kekadang bertukar.. menjadi terpaksa...

Konsep Ikhlas yang ditanamkan sebenarnya baik dan bagus kepada para pekerja .. tetapi dengan bertemakan konsep ikhlas juga kadang2 hati abumujahid memberontak kerana profesion perguruan yang menjadi minat abumujahid selama ini macam tersekat dengan macam2 keraneh dan kehendak orang atasan tanpa mengira masa org bawahan seperti abumujahid ini...

Walaupun berkhidmat hanya di sekolah, abumujahid dengan kekangan waktu bertugas yag tiada batasan waktu tertentu.. merasakan sudah tidak relevan lagi berada di sekolah yang bergelar SBT kerana waktu abumujahid bersama2 masyarakat terhad dek keletihan dengan tugas di sekolah SBT sekarang.

Kalaulah diizinkan untuk bertukar angin ke sekolah harian biasa .. rasanya medan untuk terjun bersama2 masyarakat lebih luas dan tidak terbatas seperti di SBP kerja siang dan malam.. sehingga apabila ada yang meminta pertolongan terpaksa dibatalkan..

Maafkan andai diari abumujahid kali ini lebih bersifat peribadi kerana ruang yang kecil inilah yang mampu memberi secebis ketenangan buat abumujahid ..

Sesungguhnya aku sudah tidak tahan ... kerana kerjaya di SBT menjauhkan aku dari MU ..sibuk dengan keikhlasan bekerja yang direka untuk mendidik anak bangsa.. aku pasrah aku tidak serasi denganmu wahai sekolahku sekarang.

Ya ALLAH... tolonglah berikan kemudahan untuk hambaMU ini dapat bertukar atau dtukarkan ke sekolah harian biasa... Ya RABB... Aku ingin lebih dekat dengan MU.. Ya RABB..

Istajib du'aii ya RABB...

1 comment:

Para Pembaca budiman.

Blog abumujahid ini memaparkaan pandangan peribadi abumujahid. Segala yang dipaparkan akan dimuatkan sumber rujukan jika ia adalah daripada sumber tertentu. Moga-moga abumujahid dan pembaca sekalian boleh mengambil istifadah dan boleh juga menegur abumujahid dalam hal yang dikira salah dan bertentangan dengan usul aqidah mahupun syara'.

Moga tuan-tuan dan puan-puan mendapat barakah dari blog yang Naif dan dhaif ini. BarakaLLAHu fiikum.