...............................................

...............................................
الفقير إلى الله مسافر في أرض الله و سيروا على بركة الله

Al faqir ilaLLAH, Musafir fii ArdhiLLAH , Siiru 'ala BarakatiLLAH





Monday, August 3, 2009

Sedikit kisah dan pengetahuan..

Assalamualaikum...

Sekejap tadi, semasa menunggu jam 230 ptg untuk balik ke rumah, 2 org pelajar perempuan mengajak saya ke kelas 1 sigma.. katanya Ustazah Almarjan nk jmpe.. pelik ape hal pulak...

Saya pun segeralah pergi, maklum lah x nk balik rumah lewat.. sampai dalam kelas tengok beberapa orang pelajar perempuan menunggu seorang kawan mereka yang duduk... bila saya dekati saya melihat pelajar yang duduk tadi sedang menangis saja.. cara pelajar A tadi menangis memanjang aje... ada x sesiapa boleh agak gangguan ape nie?? sila teka..

Saya malas nk panjang cerita pasal nk balik cepat .. terus arahkan keluar makhluk yang mengganggu.. kemudian sedarkan pelajar A, saya suruh mengucap dan baca ayatul kursi.. Alhamdulillah sedar..

Saya tanya kenapa jadi begini? Pelajar A kata dia tension... tension sebab x boleh nk tumpu kepada subjek sains... so kalau anda adalah cikgu ke cikgi... kan elok ada sikit2 ilmu perubatan.. sekurang2nya boleh menyelesaikan gangguan kecil begini tanpa harapkan ustaz2.. betul x??

Ok lah lah alang2 menulis disini saya sertakan sedikit sebab kenapa Jin masuk mengganggu manusia atau kenapa jin mengganggu manusia.. antaranya:

1. Manusia menzalimi jin tanpa sebab
2. Terlalu bernafsu
3. bersifat banas baran / marah keterlaluan
4. terlalu bernafsu dan ikut nafsu.
5. Tension yang teramat..
6. Terlampau takut / berani sangat.
7. Amalan sihir dan berkhadam.
8. Memelihara anjing dan gambar2 hidup di dinding rumah.
9. Terlalu lalai dibuai nafsu
10. Bersiul, menyanyi dan berkaroke dalam tandas
11. Suka bersolek yang tidak syarie.
12. Dendam keturunan atau saka atau ingin menumpang.
13. Asyik dan cintakan manusia.
14. tidak menjaga kebersihan bak kata lain pengotor.
15. Saja suka kacau manusia yang tidak taat pada ALLAH dan sebaliknya.
16 DLL

sekian terima kasih kenara sudi membaca.. BarakaLLAHu fiikum jami'a

No comments:

Post a Comment

Para Pembaca budiman.

Blog abumujahid ini memaparkaan pandangan peribadi abumujahid. Segala yang dipaparkan akan dimuatkan sumber rujukan jika ia adalah daripada sumber tertentu. Moga-moga abumujahid dan pembaca sekalian boleh mengambil istifadah dan boleh juga menegur abumujahid dalam hal yang dikira salah dan bertentangan dengan usul aqidah mahupun syara'.

Moga tuan-tuan dan puan-puan mendapat barakah dari blog yang Naif dan dhaif ini. BarakaLLAHu fiikum.