...............................................

...............................................
الفقير إلى الله مسافر في أرض الله و سيروا على بركة الله

Al faqir ilaLLAH, Musafir fii ArdhiLLAH , Siiru 'ala BarakatiLLAH





Tuesday, June 15, 2010

Cuti dan Bekam

Assalamualaikum jami'a


Bersyukur dikurniakan kudrat untuk meneruskan sisa-sisa kehidupan yang entah bila berkesudahan ini.. roda kehidupan yang dipenuhi dosa noda ini diharapkan dapat dibersihkan sebelum nafas bercerai dari badan... ALLAHumma aamin..

Cuti sekolah pada kali ini dipenuhi dengan aktiviti-aktiviti biasa.. berkunjung ke rumah ayahbonda sebelah abumujahid dan ummumujahid... makan makanan dan masakan Kelantan, majlis kawin adik, kawan2 dll..cuma perbezaan kali ini bertambah satu aktiviti lain iaitu berbekam..

Setakat ini saja abumujahid sempat membekami 7 orang saudara manakala ummumujahid sempat 3 org pesakit... permintaan memang banyak.. tapi kemengahan untuk mengejar masa menyebabkan banyak permintaan terpaksa ditolak dan ditunda..

Kesibukan dengan duniawi begini biasanya akan membantutkan diri untuk istiqamah ber'mesyuarat' dengan Pencipta alam ini.. masya ALLAHu kaana...

Pada 19/6 ini maka tamatlah percutian di Kelantan dan abumujahid akan memandu selama 10-11 jam untuk sampai ke Melaka tempat mengajarnya abumujahid dan ummu Mujahid.. doakan semoga semua diperlancarkan dan sentiasa di bawah lindungan Ilahi... amin ya RABB....

Sekian dulu catatan dan diari ringkas abumujahid kali ini.. wa akhiran

Assalamualaikum wbt

Siiru 'ala barakatiLLAH

1 comment:

  1. tak ajak kita pun..nak juga jupo ust wan..dh rindu sgt kt dia....

    ReplyDelete

Para Pembaca budiman.

Blog abumujahid ini memaparkaan pandangan peribadi abumujahid. Segala yang dipaparkan akan dimuatkan sumber rujukan jika ia adalah daripada sumber tertentu. Moga-moga abumujahid dan pembaca sekalian boleh mengambil istifadah dan boleh juga menegur abumujahid dalam hal yang dikira salah dan bertentangan dengan usul aqidah mahupun syara'.

Moga tuan-tuan dan puan-puan mendapat barakah dari blog yang Naif dan dhaif ini. BarakaLLAHu fiikum.