...............................................

...............................................
الفقير إلى الله مسافر في أرض الله و سيروا على بركة الله

Al faqir ilaLLAH, Musafir fii ArdhiLLAH , Siiru 'ala BarakatiLLAH





Monday, November 16, 2009

Ubat terbaik adalah zikruLLAH


SalamuLLAHu ‘alaikum jami’a

Ubat terbaik untuk diri bermasalah.. samaada masalah gangguan jin mahupun gangguan diri yang jauh dengan As sirat yang lurus adalah dengan berzikir..

ألا بذكر الله تطمئن القلوب

“hanya senya dengan mengingati ALLAH hati akan menjadi tenang”

Tidak syak lagi seseorang akan berasa tenang dan selesa bilamana hati dan lisan digerakkan untuk berzikruLLAH…

Sudah pasti zikruLLAH adalah ubat zahir dan batin kepada manusia… dengan ubat itu pastinya kesan sampingan akan datang.. sama ada bertambah sakit buat seketika atau sakit lenyap begitu saja.. rasa gundah , was-was dan lain akan hilang bila kita teruskan mengambil ubat itu…

Besar sungguh peranan zikruLLAH dalam diri manusia yang kekadang manusia terleka … pastinya biarlah berguru bila kita ingin mengambil ubat ini..

Cadangan saya yang jahil lagi hina ini.. amalkan menyebut selawat kepada nabi dan tahlil.. sebanyak kemampuan yang kita ada.. kalau boleh 100x buat 100x.. kalau lebih lagi bagus…
Zikrullah dengan lisan... dengan hati dan.. dengan perbuatan...





Jika anda mengamalkan zikruLLAH lebih banyak.. itu sebagai bonus untuk anda.. sekian dulu peringatan hamba buat diri sendiri.. moga tulisan yang pendek ini dapat mengingatkan kembali dan menguatkan azam untuk terus fana dengan kebesaran dan keagungan ALLAH SWT..

Amin..



No comments:

Post a Comment

Para Pembaca budiman.

Blog abumujahid ini memaparkaan pandangan peribadi abumujahid. Segala yang dipaparkan akan dimuatkan sumber rujukan jika ia adalah daripada sumber tertentu. Moga-moga abumujahid dan pembaca sekalian boleh mengambil istifadah dan boleh juga menegur abumujahid dalam hal yang dikira salah dan bertentangan dengan usul aqidah mahupun syara'.

Moga tuan-tuan dan puan-puan mendapat barakah dari blog yang Naif dan dhaif ini. BarakaLLAHu fiikum.