...............................................

...............................................
الفقير إلى الله مسافر في أرض الله و سيروا على بركة الله

Al faqir ilaLLAH, Musafir fii ArdhiLLAH , Siiru 'ala BarakatiLLAH





Sunday, September 18, 2011

Meniti liku selepas Ramadhan

Assalamulaikum...

AlhamduliLLAH diberi nafas untuk meneruskan kehidupan dalam perjuangan menjadi hamba ALLAH, disamping mehnah ujian yang begitu berat setelah Ramadhan meninggalkan kita, maka medan sebenar 11 bulan mendatang perlu ditempuhi agar diri diredhai ALLAH SWT ..Selawat dan salam buat junjungan Besar Nabi Muhammad SAW.. mudah-mudah abumujahid dan para pembaca tergolongan daripada ummat baginda SAW...amin ya Rabbal 'alamin..

Sekadar berkongsi amalan ringkas surah Al Fatihah, ketikamana abumujahid diuji dengan serangan apabila merawat seorang pesakit yg mengalami gatal2 seluruh tubuh.. gatalnya yang agak kronik dan berkali2 ulang rawat dengan abumujahid.. kali yg ketiga merawat pesakit, abumujahid sendiri terkena tempias dimana hampir 2 hari mengalami gatal2 yg pelik ... ingatkan terkena ulat bulu.. bila digaru maka dia akan naik membengkak dan bila disapu ubat/minyak hilang dan akan naik ditempat lain pula.. sebagai ikhtiar abumujahid cua buat rawatan kendiri dengan mandian limau.. keadaan tidak berubah sehingga besoknya terlintas untuk beramal dengan al Fatihah 41 x... selepas zohor abumujahid membaca 41 x al Fatihah pada sebaldi air memohon ALLAH memberikan kesembuhan pada penyakit dan serangan ganjil itu... alhamduliLLAH dua hari berturut2 abumujahid amalkan dan mandi pada waktu petangnya.. kegatalan beransur pulih dan pulih sepenuhnya pada hari ketiga... SubhanaLLAH...

Pesakit yang dimaksudkan datang lagi menceritakan penyakitnya yg berlanjutan walaupun ada kalanya surut. dan amalan diatas abumujahid berikan ... sekadar ilmu yang sejemput ini segalanya diserahkan pada ALLAH jua. malu rasanya memohon dariNYA sedang diri begitu banyak melakukan maksiat.

Kalau bulan Ramadhan perjuangan dan jihadunnafs terasa susah, sebenarnya medan selepas ramadhan lagi susah dan perlukan gandaan kesabaran dalam meniti liku-liku mujahadah...

Ya ALLAH , hambaMu menadah tangan memohon dipermudahkan jalan untuk terus thabat dengan perjuangan ini. Aku ingin sekali menjadi hambaMU yang taat akan perintahMU dan RasulMU.... ingin sekali berada dalam naungan RahmatMu..

Ya RAHMAN... Engkau redhalah denganku ... aku terlalu keldil untuk berjuang keseorangan.. bantulah diriku ini... Moga2 tempias rahmatMU buat hamba-hambaMU tersiram jua buat hamaMU ini..

amin Ya Rabbal 'alamin..

No comments:

Post a Comment

Para Pembaca budiman.

Blog abumujahid ini memaparkaan pandangan peribadi abumujahid. Segala yang dipaparkan akan dimuatkan sumber rujukan jika ia adalah daripada sumber tertentu. Moga-moga abumujahid dan pembaca sekalian boleh mengambil istifadah dan boleh juga menegur abumujahid dalam hal yang dikira salah dan bertentangan dengan usul aqidah mahupun syara'.

Moga tuan-tuan dan puan-puan mendapat barakah dari blog yang Naif dan dhaif ini. BarakaLLAHu fiikum.