...............................................

...............................................
الفقير إلى الله مسافر في أرض الله و سيروا على بركة الله

Al faqir ilaLLAH, Musafir fii ArdhiLLAH , Siiru 'ala BarakatiLLAH





Saturday, January 9, 2010

7 Salamun

BissmiLLAHiRRAHMANirRAHIM....

Assalamualaikum..

Ceritanya, sudah agak lama saya tidak merawat.. kerana kekurangan masa dan sedang merawat diri sendiri yang agak parah dengan kemalasan dan penyakit hati .. ceritanya bermula bila saya balik bertugas di Melaka, pada minggu lepas.. datang seorang kawan ummumujahid, menceritakan kisah anaknya, saya seperti biasa mencadangkan bertemu guru saya Ustaz Wan, tetapi memandangkan ustaz Wan masih di Kelantan sibuk melayan pesakit dan peminat beliau, sempat pagi tu saya berYM dengan ustaz Wan..

Masalah yang dihadapi oleh anak kawan ummuMujahid tadi biasa sangat dihadapi oleh remaja hari ini.. masalah kebejatan rohani, pengaruh kawan dll.. jadi cadangan ustaz wan supaya saya bagi air rawatan untuk mandi dan minum.. bacakan sekali dengan 7 salamun.. kerana saya merasakan diri terlalu hina dan jauh dengan ALLAH.. terus terang saya berserah sepenuhnya kepada RABBUNALLAH.... saya doakan dan lakukan sebagaimana nasihat dari guru saya..

Semalam saya dapat cerita dari ummumujahid... budak tadi dalam seminggu lepas .. perangainya sangat berubah... kembali kepada asal.. lemah lembut.. berborak dengan keluarga.. minta izin dan memberitahu ke mana nk pergi.. berubah sakan kata ibunya..

Terima kasih kepada ustaz Wan... kerana menyedarkan saya bahawa segala perkara amatlah perlu bergantung harap 100% kepada ALLAH SWT... ALLAHu.. kalau ada dikalangan pembaca yang ingin mendapat mengamalkan ayat2 7 salamun ini..eloklah datang ke seminar TIAF di Melaka 31/1/2010 ini...atau terus merujuk kepada ustaz Wan..

Apapun segala penyakit dan kesembuhan adalah dari Yang Maha Pencipta.. kepadaNYA jualah kita sebagai hamba menyerah diri...

Wallahu'alam..

1 comment:

  1. dalam buku TIAF pada kursus 7nov 2010 lalu ayat salamun hanya ada enam. ayat salamun 'ala thibtum fadhkhuluna khalidin tidak ada.adakah ini disengajakan mengikut amalan TIAF atau sebalik nya.??? harap dapat di perjelaskan.

    ReplyDelete

Para Pembaca budiman.

Blog abumujahid ini memaparkaan pandangan peribadi abumujahid. Segala yang dipaparkan akan dimuatkan sumber rujukan jika ia adalah daripada sumber tertentu. Moga-moga abumujahid dan pembaca sekalian boleh mengambil istifadah dan boleh juga menegur abumujahid dalam hal yang dikira salah dan bertentangan dengan usul aqidah mahupun syara'.

Moga tuan-tuan dan puan-puan mendapat barakah dari blog yang Naif dan dhaif ini. BarakaLLAHu fiikum.